Instruktørsamling i Dansk Træklatreforening 2016

Du indbydes hermed til en instruktørsamling i Dansk Træklatreforening (Ægtefælle/samlever/kæreste + børn er også velkomne)

Tid og Sted: Lørdag d. 17. september kl. 9:00 - 17:00 med efterfølgende fælles aftensmad. Svendborg Naturskole Skårupøre Strandvej 47, 5881 Skårup. det er muligt at overnatte fra fredag til lørdag og fra lørdag til søndag.

Pris: Den samlede pris  300 kr (Incl. mad) for medlemmer og for ikke medlemmer 500 kr.

Overnatning: Overnatning foregår ude i telt eller shelter evt. også indendørs.

Program: Program endnu ikke fastlagt, men flere spændende workshopemner er på listen: konkurrencer i rekreativ træklatring, alternative redninger, overnatning i træerne, mm

Tilmelding: Ægtefælle/samlever/kæreste + børn er også velkomne. Tilmelding via formular på Dansk Træklatreforenings hjemmeside. klik her

Sidste frist for tilmelding er søndag d. 1. september 2016. Meld til i god tid

Træklatring forbedrer hukommelsen

Artikel fra Time Magasine: http://time.com/3980498/tree-climbing-memory : If You Want to Improve Your Memory, Try Climbing a Tree

Boy climbing tree

A new study says tree climbing is good for your mind

Turns out, the secret to remembering where you left your car keys may not lie with the tried-and-true method of retracing your steps or inside a prescription pill bottle. According to researchers from the University of North Florida, climbing a tree or balancing on a beam can dramatically improve cognitive skills, including memory.

Those two exercises are examples of proprioceptively dynamic activities. According to the The American Heritage Stedman’s Medical Dictionary, proprioception is “the unconscious perception of movement and spatial orientation arising from stimuli within the body itself.” The dynamic part is added when you couple that effort with another element like route-planning or locomotion.

According to a press release from UNF, the results demonstrated remarkable cognitive gains: “After two hours, participants were tested again, and researchers found that their working memory capacity had increased by 50 percent, a dramatic improvement.”