Instruktør modul II/Brush up kursus

Jægersborg Hegn/Kgs. Lyngby
Kontakttelefon:
Kursusbeskrivelse:

Formål: Instruktør modul II hænger sammen med instruktørmodul I og eksamen hvor det endelige mål er en uddannelse som træklatreinstruktør. Kurset kan også tages hvis man har været instruktør og gerne vil opdateres til ny eksamen.

Kursusvarighed: 1 dag, fra kl. 8:00 - 16_00

Deltagerforudsætninger: Alder over 18 år. En rimelig normal fysik og sund psykisk tilstand. Eget Klatregrej skal medbringes og et af nedenstående krav skal være opfyldt:

1. Gennemført grundkursus og instruktørkursus modul I, eller
  2. skriftlig Anbefaling af eksamensdeltagelse fra anden godkendt instruktør, eller
  3. tidligere instruktører der skal have en opfriskning af eksamenspensum/revurderes, eller
  4. Har anden relevant klatremæssig baggrund og i samråd med instruktøren skal vurderes af instruktøren om en deltagelse i eksamen kan anbefales.

Deltagerantal: 2-6 ved mere end 6 deltagere vil der være flere instruktører tilknyttet  kurset.

Indhold:

Praktisk træning:

• Eksamenstræning
  • Repetition af ønskede emner
  • Træarts- og biotopkendskab

Teori:

• Gennemgang af relevante normer og teoretiske emner
  • Kontrol af logbøger

Evaluering: Afsluttes med mundtlig vurdering af egnethed for videre deltagelse i eksamen.

Kursusbevis: Kursusbevis for det samlede instruktørkursus og anbefaling til deltagelse i eksamen kan udstedes hvis det ønskes og instruktøren finder kursisten egnet. Kursusbevisudstedelsen er ikke relevant hvis kursisten skal deltage i eksamen i nærmeste fremtid.

Teoretisk grundlag:

• Norm for afholdelse af åbne arrangementer
  • Norm for træklatreinstruktør
  • Norm for eksamensafholdelse
  • Kompendium i Træklatring
  • Vejledning til den praktiske eksamen

Alle dokumenter kan downloades på Dansk Træklatreforenings hjemmeside https://dansktraeklatreforening.dk/download

Kursets gennemførelse: Gennemføres ved minimum 2 betalende kursister. Kurset foregår udendørs. Egen forplejning medbringes.

Tilmelding: kontakt@raadvadtraepleje.dk eller 41113229